COMUNICAT EN RESPOSTA A LES PREGUNTES PLANTEJADES EN L'ASSEMBLEA GENERAL 2010-2011
- Conveniència o no de que els alumnes utilitzin maletes amb rodes, degut al pes que sovint porten a les seves esquenes:
Efectuada la corresponent consulta a la direcció de l’escola aquesta ens comenta que va ser motiu de debat intern en el seu moment, i els professionals els van assessorar que el millor era la
maleta penjada a l'esquena. La maleta amb rodes era pitjor pel repartiment del pes al cos, tenint en compte també que a la nostra escola hi ha moltes escales, desnivells i superfícies amb pedres
a l'entrada, etc., el que obliga a l’alumne a sortejar aquests obstacles aixecant la maleta amb un braç, amb la conseqüent descompensació del pes. Per altra banda, el centre va valorar que hi
havia també perill d'altres lesions, com és ara entrebancades, etc.
Per part de l’Ampa es demana a la direcció de l'escola que tingui en compte el pes i revisi criteris com és ara tenir una llibreta per a cada assignatura a secundària i altres.
- Possibilitat de dutxa després de l'esport a secundària.
L'escola està adequant unes instal·lacions esportives de lloguer al Polígon de la zona de la carretera de Manlleu i té en compte aquesta petició.
- Possibilitat de treure de l'aula l'ordinador al migdia 1 i 2 ESO:
Us enviem la normativa interna de l’us de l’ordinador que va el.laborar l’escola, i que es va entregar a tots els pares junt amb l’ordinador (el trobareu en un fitxer a part). I, com a resposta a la petició, l’escola ens comenta que de moment no es possible, ja que no poden controlar l’us que s’en fa fora de l’aula ( a biblioteca...) i que com a norma tenen també la uniformitat, és a dir TOTS el deixen o bé TOTS s’el enduen; de totes maneres, tenen previst ,al final d’aquest primer trimestre, avaluar el funcionament i valorar fer algun canvi o no. Des de l’ampa seguirem i insistirem en aquest tema.
DECÀLEG d’ús de l’ordinador a classe
1.- L'ordinador és propietat de l'alumne i n'ha de tenir cura per tal d'evitar furts, avaries i accidents.
2.- L'alumne/a s'ha d'emportar l'ordinador a casa un cop acabada la jornada lectiva i s'ha de preocupar de carregar-ne la bateria cada dia.
3.- L'alumnat serà responsable de les avaries que pugui causar en els ordinadors dels altres companys.
4.- En horari escolar, els ordinadors són d’ús exclusivament acadèmic i, per tant, no es pot escoltar música, veure fotos, entrar a portals no educatius, xatejar...(L'ordinador és una eina de
treball d'escola).
Només si el professor ho diu expressament es farà excepció a la norma.
5.- Tota instal·lació d'un programari diferent a l'incorporat de fàbrica s'ha de realitzar sota la supervisió del professorat. En cas de detectar un programari inadequat, el professorat pot
formatar l'ordinador per recuperar la configuració original.
6.- Hi haurà una normativa explícita de l'ús de l'ordinador a l'aula, que es presentarà a les sessions de tutoria i serà visible des de la plataforma.
7.- Fer un mal ús de l’ordinador pot implicar la pèrdua de la garantia
8.- Els auriculars han de ser obligatoris per a totes les consultes d'àudio i vídeo que els alumnes realitzin, i el pendrive també per a còpies de seguretat. Al mateix temps la funda i el
ratolí són recomanables.
9.- En cas d'avaria seguir el protocol de Servicòmput
10.- Cal portar l’ordinador i el carregador identificat amb el nom i cognoms de l’alumne/a)
- Menjador: a) referent a les inquietuds per la qualitat del menjar:
Atès el bon resultat que va donar l’any passat, s’ha programat una conferència-col·loqui amb la nutricionista el proper 22 novembre a 20.30 (data pendent de confirmar). L'AMPA publicarà el cartell de difusió que es comunicarà pel canal habitual als pares i mares.
- Menjador: b) referent a les inquietuds de millora d’hàbits:
L'escola intensificarà la presència de coordinadors, mestres i Directora al menjador, millorant així, si cap, la coordinació entre monitors de menjador i tutors escola ja existent, malgrat
no estar-hi obligada, doncs es compleix la ràtio de número de monitors per alumne.
L'AMPA s’ha interessat per altra banda en la formació que reben tots els monitors a inici de curs, i des del menjador se’ns comenta que cada any canvia la formació, donat que n’hi ha que no cal
repetir-la cada any tenint en compte que hi ha tot un gruix de monitors que continuen d'un any per l'altre. Hi ha dos paquets de formació un més de seguretat laboral que inclou: manipulació
d’aliments, prevenció de riscos laborals, primers auxilis, manipulació de càrregues, i l’altre paquet és més pedagògic i nutricional: formació nutricional (que es fa durant tot el curs amb la
nostra assessora, sobre diferents temps, què es necessita a cada edat, els aliments de temporada, el consum de pa...), comunicació en el treball en equip, etc.
Així mateix, des de l’AMPA volem fer esment a que el servei de menjador ha incorporat des d’inici de curs una monitora de suport, de parla anglesa. Així mateix, volem recordar que els pares poden
fer ús del servei de menjador del seminari sempre que ho desitgin.
- Programari lliure vs microsoft.
És el debat també de la societat; l'escola ha apostat per ensenyar l'eina que actualment utilitza una àmplia majoria. És el paquet que s'oferia conjuntament amb l'ordinador escollit per la Conselleria. També és l'eina que utilitza el professorat del Sant Miquel.
- Pàrquing i accessos:
Hi ha diferents propostes de millora sobre les que s’està treballant, que seran presentades a qui correspon i dedicarem tots els esforços possibles per tal que es portin a terme.